środa, 21 września 2011

W czym lepszy od konkurencji?

http://www.flickr.com/photos/teddy-rised/3013233924/sizes/z/in/photostream/
Posiadając niewielki kapitał, a takowy posiada większość młodych ludzi, którzy chcą założyć własną działalność, trudno wyjść do klienta z czymś niepowtarzalnym. Dlatego też musimy patrzeć na to, co oferuje klientom konkurencja.
Obserwowanie konkurencji w dzisiejszych czasach jest obowiązkiem przedsiębiorcy. Zaniedbanie tego może doprowadzić do tego, że klienci mogą bardzo szybko odejść od nas, jeśli znajdą gdzie indziej lepszą ofertę.
Wróćmy jednak do początku. Żeby stracić klientów, trzeba najpierw ich zyskać, czyli podebrać konkurencji. Musimy zatem wyjść do klienta z czymś ciekawym.
Raczej na konkurowanie ceną nie ma co liczyć, ponieważ firmy, które dłużej są na rynku mają większe możliwości. Z pewnością posiadają większe rabaty u hurtowników/producentów, klienci są do nich przyzwyczajeni.
Nasza nowa firma może jednak walczyć o powodzenie klientów. Jeśli prowadzimy na przykład firmę usługową, możemy zaproponować krótszy termin wykonania danego zadania. Kolejna rzecz, możemy ustalić inne godziny pracy (np. pracować o godzinę dłużej niż konkurencja). Jeśli jesteśmy fachowcami w jakiejś branży, możemy swoją wiedzą i umiejętnościami przyciągnąć klientów. Natomiast jeśli prowadzimy działalność w mniejszej miejscowości, możemy również podejściem do klienta zyskać sobie ich sympatię.
Jeśli prowadzimy jakiś sklep, dobrze jest organizować od czasu do czasu jakieś promocje lub dorzucać jakieś gratisy. W tym wypadku dobrze jest, aby klient miał świadomość, że za to, co wyda, otrzyma więcej niż chciał.
Jeżeli zamierzamy zorganizować jakąś promocję w naszym sklepie, dobrym rozwiązaniem jest akcja ulotkowa (w mniejszym mieście) z informacją o tym, że są obniżki jakichś tam produktów. Tutaj nie chodzi o to, żeby próbować osiągać zyski na sprzedaży produktów promocyjnych, a o to, by przyciągnąć klienta do siebie i pokazać mu, że nasz sklep jest konkurencyjny i otwarty na potrzeby klienta.
Ogólnie rzecz ujmując, pomysłów jest wiele. Podstawą jest jednak posiadanie kapitału i nie siedzi w nas potrzeba osiągnięcia szybkiego zysku. Pozyskiwanie klienta to długotrwały proces.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz