piątek, 23 września 2011

Wiara w siebie

Image: Ambro / FreeDigitalPhotos.net
Żeby bawić się w działalność gospodarczą potrzeba jest odwaga. Jednak nie taka, że stwierdzę, iż jestem odważny, założę działalność i niech się dzieje wola nieba. Nie o to chodzi.
Potrzebna jest wiara w siebie i w to, że to, co zamierzam zaoferować klientom jest czymś dobrym, czymś czego oni potrzebują, może być im pomocne i jest wartościowe.
Wiara w siebie polega tutaj na tym, że ja wierzę, iż pomysł, który wdrażam w życie ma szansę wypalić, ponieważ jest on poparty analizą rynku, mam odpowiedni kapitał i jestem w stanie przetrwać nawet kilka miesięcy bez zysku. Trzeba wierzyć w to, że nasza każda przemyślana decyzja jest krokiem do sukcesu. Dlatego też wiara w siebie jest, w moim odczuciu, czymś innym od odwagi.
Wiara w siebie wiąże się z optymizmem. Aby wierzyć w to, co robimy musimy mieć w sobie dużo optymizmu, bo tylko on dodaje nam wsparcia w trudnych chwilach.
To tyle teorii w tym poście, bo nie chciałbym tutaj jakoś specjalnie moralizować lub, co gorsza, zmieniać. Nie moja taka rola. Warto jednak myśleć, analizować i wierzyć w to, co się robi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz